پودر گرافیت

پودر گرافیت (نام لاتین: Graphite Powder )که در مجموعه ماینو لب که به عنوان یکی از چندین فروشگاه فعال در تهیه و توزیع مواد شیمیایی ،محیط کشت و تجهیزات پزشکی در سطح کشور می باشد به دو صورت حضوری و آنلاین عرضه می شود این مجموعه که نیاز اکثر مراکز آموزشی و تحقیقاتی از جمله  علوم زیستی، علم مواد، سنتز شیمیایی، تجزیه و تحلیل و سایر علوم را از لحاظ مواد شیمیایی تامین می کند همیشه با رویکردی مشتری مداری محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه برای مشتریان خود تهیه و در اختیارشان قرار می دهد چنانچه قصد خرید این محصول را از فروشگاه ماینو لب دارید می توانید از طریق شماره های مندرج در وب سایت فروشگاه و یا پشتیبان واتساپ با کارشناسان مجموعه در بخش خدمات مشتریان در ارتباط باشید تا علاوه بر ارائه لیست قیمت همچنین اطلاعات تکمیلی در مورد محصول را در اختیار شما قرار دهند.

پودر گرافیت چیست

پودر گرافیت به سادگی یک فرم پودری از گرافیت است که تمام خواص اولیه و ثانویه ذاتی ماده را حفظ می کند. پودر گرافیتی یک روان کننده بسیار موثر است که خواص مفید متعددی دارد. بسته به اندازه خاص، خلوص، فرمولاسیون و سایر عوامل پودر گرافیت دارای مزایایی دیگری از جمله مدیریت حرارتی،،پایداری شیمیایی، رسانایی الکتریکی ، مقاومت در برابر خوردگی را ارائه دهد

با انتخاب نوع و درجه خاص گرافیت پودر را می توان با نیازهای خاص سازگار کرد. FormulaPT FormulaBT، FormulaFX، و Signature هر کدام ترکیبی از کربن و مواد گرافیتی فرموله شده را برای کاربردهای خاص ارائه می دهند.

انواع  Graphite Powder

  • گرافیت خشک یا  Very High Sulphur
  • گرافیت چرب یا low Sulphur
  • گرافیت پر چرب یا Very Low Sulphur

مقایسه پودر گرافیت با سایر روان کننده های خشک

در مقایسه با گزینه های روان کننده خشک جایگزین پودرهای گرافیتی به خوبی خود را حفظ می کنند. گرافیت لزوما بهترین انتخاب برای هر کاربرد نیست، اما به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا پودر در بسیاری از موقعیت ها انتخاب گسترده ای است. چند روان کننده خشک جایگزین اصلی وجود دارد. دی سولفید مولیبدن در خلاء کار می کند که پودر گرافیت این کار را نمی کند. این باعث می شود جایگزین در چند کاربرد غیر معمول بهتر شود، اما گرافیت گزینه عملی تری برای اکثر نیازها است. علاوه بر این، دی سولفید مولیبدن بسیار بیشتر از پودر گرافیت در معرض خوردگی است که برای بسیاری از مشاغل مورد توجه قرار می گیرد. نیترید بور حتی مقاومت دمایی بهتری دارد و در دماهای بالای 1000 درجه سانتیگراد مؤثر است. با این حال، چنین مقاومت حرارتی بسیار نادری مورد نیاز است، و پودر گرافیت راه حل بسیار در دسترس و کاربردی تر است.

کاربردهای Graphite Powder

سه فرمول پودر گرافیت برای سه نوع کاربرد مختلف طراحی شده اند.

FormulaPT: به طور خاص برای بازار پلیمرها توسعه یافته است و به عنوان یک افزودنی پلیمری عمل می کند که ویژگی های رسانایی و تریبولوژیکی را بهبود می بخشد. این فرمول از طریق تصفیه الکترو حرارتی انجام می شود که باعث می شود گرافیت بی اثر و در عین حال بسیار رسانا باشد. همچنین ضریب اصطکاک در پلیمرها را کاهش می دهد و در نتیجه روانکاری را افزایش می دهد.

FormulaPT: را می توان به ترموپلاستیک های با کارایی بالا، پلیمرهای تماس با غذا، مواد ترموست، PTFE، چسب ها، پوشش ها، الاستومرها و درزگیرها اضافه کرد.

FormulaBT: یک ترکیب گرافیت با درجه باتری برای صنعت تبدیل انرژی است. پودر گرافیت پایداری شیمیایی، تعداد چرخه بالا، افزایش ظرفیت و بهبود چسبندگی را در اکثر باتری ها فراهم می کند.

FormulaBT: برای سلول‌های سوختی، باتری‌های پیشرفته کربن سرب، باتری‌های قلیایی و باتری‌های Li-ion مناسب است. همچنین می توان از آن در موقعیت های مدیریت حرارتی استفاده کرد.

FormulaFX: یک خط کامل از محصولات اصطکاکی است، از جمله کک نفتی کلسینه شده (CPC)، گرافیت طبیعی، گرافیت مصنوعی و گرافیت تصفیه شده حرارتی. اینها برای لنت ترمز و آستر طراحی شده اند، جایی که مواد مبتنی بر کربن و گرافیت ممکن است بیش از 25 درصد از محتوای اجزای ترمز را تشکیل دهند.

محصولات

محصولات

الکترودهای روکش طلا و روکش نقره

الکترودهای روکش طلا و روکش نقره، انواع خاصی از الکترودهای الکتروشیمیایی هستند که سطح آنها با یک لایه نازک از طلا یا نقره پوشانده شده‌اند. این پوشش‌های فلزی معمولاً به منظور بهبود ویژگی‌های الکتریکی و شیمیایی الکترود مورد استفاده قرار می‌گیرند و توانایی آنها در انجام واکنش‌های الکتروشیمیایی را بهبود

بیشتر بخوانید»
محصولات

الکترودهای مبتنی بر خمیر کربن و گرافیت

بخش تئوری: توضیح ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی خمیرهای کربن و گرافیت شرح هدایت الکتریکی و مکانیزم‌های انتقال شارژ تهیه و سنتز: روش‌های مختلف تهیه و سنتز الکترودهای مبتنی بر خمیر کربن و گرافیت بررسی مراحل و تکنیک‌های مختلف که در بهبود عملکرد الکترودها کاربرد دارند کاربردها: تشریح کاربردهای

بیشتر بخوانید»
محصولات

پودر گرافیت

پودر گرافیت (نام لاتین: Graphite Powder )که در مجموعه ماینو لب که به عنوان یکی از چندین فروشگاه فعال در تهیه و توزیع مواد شیمیایی ،محیط کشت و تجهیزات پزشکی در سطح کشور می باشد به دو صورت حضوری و آنلاین عرضه می شود این مجموعه که نیاز اکثر مراکز آموزشی و تحقیقاتی

بیشتر بخوانید»

دانش گستر همراه با صنعت طبرستان